QR Code blog ini

QR Code

Sinergi

Photobucket

masjid oh masjid

>> Saturday, June 13, 2009

tengah hari tadi masa sebelum solat Jumaat, ada pengunguman dari pihak pengurusan masjid kat area rumah ni...bagi tau jumlah dana yang terkumpul untuk menggantikan karpet hingga ketika itu adalah bernilai RM 7 000. Pihak masjid juga menyatakan bahawa mereka masih memerlukan beberapa ribu lagi untuk tujuan tersebut (kalo tak silap melebihi RM20 000).

terkedu gak denga jumlah yang pihak masjid perlukan untuk membeli alas tempat sujud tu.

sampai macam tu punya banyak jumlah duit yang diperlukan untuk jadi alas tempat sujud. Tapi seandainya berjaya pihak masjid mengumpulkan dana tu pun tak la satu perkara yang pelik dan ajaib. Bukan ke orang Malaysia memang berhati mulia...kalo untuk masjid mana pernah "berkira" sebut sahaja berapa jumlah yang diperlukan kompom la tak lama lagi dapat la karpet baru tu.

tapi bukankah lebih baik kalo duit yang terkumpul tu dibelanjakan untuk membantu umat Islam kat Selatan Thai, Afganistan dan negara yang paling banyak dizalimi musuh Islam...Palestin. Cukup la nak solek masjid tu pak cik pengerusi masjid oi...!masjid cantik kalo tak de orang datang solat fardhu yang 5 waktu tu pun, tak guna gak.


Jadi saya nak menyeru kepada umat Islam sekalian bangkitlah dari lena anda yang sangat panjang tu...dah sampai masanya untuk kita berfikir dangan lebih rasional. Tak kan nak hias cantik cantik untuk kegunaan seminggu sekali. ceh rugi oo! kalo tak pun meh sini la duit tu, saya tau macam mana nak manfaatkan dengan lebih baik

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

bebas diulang cetak. Powered by Blogger.

About This Blog

blog ini adalah hasil cetusan pendapat dan titipan ikhlas seorang insan kerdil di celah umat

sebarang pertanyaan boleh di emailkan ke ismiabudzar[at]gmail[dot]com

Flag Counter

free counters

  © Blogger templates Palm by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP